-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47751 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

لطفاً در مورد فيلم خانهاي بر روي آب كه ميگويند فيلمي قرآني است توضيح دهيد؟

فيلم خانهاي بر روي آب به كارگرداني بهمن فرمان آرا كه ساليان درازي در خارج از كشور به سر ميبرده، ساخته شده است.

قهرمانان داستان فيلم دو نفرند: يكي مردي (رضا كيانيان) به عنوان پزشك متخصص زنان و زايمان كه فردي عياش، مشروب خوار، ثروتمند و...است و همسرش را چندين سال است كه طلاق داده و تنها پسرش در خارج از كشور ميباشد. ديگري پسر نه سالهاي كه حافظ كل قرآن است.

آشنايي اين دو به آن جا بر ميگردد كه حافظ قرآن بر اثر بيماري و كُما به بيمارستان برده ميشود و به علت نبود جا در بخش زنان بستري ميشود.

در اين فيلم صحنهها و گفتگوهايي وجود دارد كه حاكي از آن است كه پدر حافظ قرآن، توجهي به بهبودي فرزندش ندارد و تنها به برجسازي مشغول است; اما در عوض از سوي شخصيتها توصيههاي فراواني براي معالجه اين حافظ ميشود. در بخشي از فيلم حافظ قرآن علت بيماري خود را سوء استفاده پدر و مادر از او و بردن او به مجالس در قبال دريافت پول ميداند. وي از اين عمل ناراضي بوده و اظهار ميدارد من از قهر خدا ترسيدم و از ترس نبودن خدا با من، بيهوش شدم. در صحنهاي از فيلم، دست دكتر، كه به زخمي ناعلاج دچار شده است، به مدد حافظ قرآن و به طور معجزه آسايي بهبود ميبابد و در پايان فيلم، عدهاي دكتر را در خانهاش به شدت مجروح ميكنند. در اين لحظه حافظ قرآن كه به همراه وي به خانهاش رفته است، خود را بالاي سر دكتر ميرساند و به او ميگويد: نترس من با تو هستم. دكتر در آخرين لحظه نام خدا را بر زبان ميراند و هر دو در فضايي پاك به آسمان و بهشت پر ميكنند.

در فيلم صحنهها و گفتگوهاي ديگري وجود دارد كه بيشتر پيرامون فحشا و انحرافات جنسي (مانند رابطه دكتر با منشي خود) است. ممكن است در ابتدا به نظر برسد، كارگردان از قداست قرآن و اعجاز و كرامات حافظان قرآن در برابر مفاسد پيراموني آن سخن گفته، اما اين فيلم به ويژه پيش از حذف برخي از صحنهها و گفتگوها، فيلمي ضد قرآني و اسلامي بوده و از سوي شخصيتها و مراكز قرآني مورد اعتراض قرار گرفته است.

برخي از انتقاداتي كه به اين فيلم وارد است عبارتند از:

1.تلقي نادرست از مفاهيم قرآني و بكارگيري آن;

2.القاي فضاي تيره و مغشوش جامعه و سرنوشت حتمي و غير قابل تغيير آن;

3. نشان دادن تفكر تظاهر و رياكاري حكومت ديني;

4. نشان دادن مظلوميت زنان جامعه;

5. كنايه و اهانت به نهادهاي انقلابي;

6. وجود نكات زننده و غير اخلاقي در فيلم;

شايان ذكر است با توجه به محتواي ضد قرآني اين فيلم، در ابتدا از اكران آن جلوگيري شد; اما متاسفانه پس از كش و قوسهاي فراوان و تساهل كاري وزارت فرهنگ و ارشاد با حذف برخي از صحنهها و گفتگوها اجازه اكران يافت. و در حال حاضر در چند سينماي تهران روي پرده است، به احتمال زياد اين فيلم تا چند وقت ديگر به سينماهاي شهرستانها و سپس كلوپهايي ويديويي راه خواهد يافت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.